سایزهای استاندارد پست و استوری اینستاگرام در سال2022

جریان این پست چیه؟

برای اینکه بتونید به صورت حرفه ای در اینستاگرام تولید محتوا داشته باشید باید از سایزهای استانداردی که اینستاگرام برای بنرها و کاورها در نظر گرفته اطلاع کافی داشته باشید در این پست از تی فایل سایزهای استاندارد تولید محتوا در اینستاگرام برای پست ها ، استوری ، ریلز، igtv ، کاورهایلایت و پروفایل معرفی میکنیم با ما همراه باشید

اندازه استاندارد پست

یکی از بخش های مهمی که برای تولید محتوا استفاده میشه بخش قرار دادن پست ها در پیج اینستاگرامه ، اگر بخواهیم تصویر،بنر و یا کاور پست اینستاگرام مون دچار افت کیفیت یا دفرمه شدن نشه و بهترین حالت نمایش رو داشته باشه باید سایز کاور پست اینستاگرام مون مطابق با استانداردهای اینستاگرام باشه.

برای قرار دادن پست در اینستاگرام میتوانیم کاور یا تصویر مورد نظر رو در سه سایز قرار بدیم :

  • کاور پست بصورت مربعی
  • کاور پست بصورت افقی
  • کاور پست یصورت عمودی

اندازه کاور پست بصورت مربعی

سایز مربعی بهترین نوع انتخاب سایز پست اینستاگرام هست و پیج های زیادی از این نوع ابعاد برای قرار دادن پست ها در پیج اینستاگرامشون استفاده میکنن ، سایز استاندارد کاور پست بصورت مربعی با ابعاد 1:1 تعیین شده و سایز مناسب 1080px (عرض) و 1080px (ارتفاع) هست.

 

سایز  مربعی پست اینستاگرام

 

اندازه کاور پست بصورت افقی

 

سایز افقی یا مستطیلی خیلی کم مورد استفاده قرار میگیره ولی بازم طرفدارهای خودش رو داره ، سایز استاندارد کاور پست بصورت افی با ابعاد 1.91:1 تعیین شده و سایز مناسب 1080px (عرض) و 566px (ارتفاع) هست.

 

سایز افقی پست اینستاگرام

 

اندازه کاور پست بصورت عمودی

سایز عمودی پست اینستاگرام هم یکی از ابعاد پرطرفدار اینستاگرام هست (ما هم در پیج تی فایل از این سایز استفاده کردیم) سایز استاندارد کاور پست بصورت عمودی با ابعاد 4:5 تعیین شده و سایز مناسب 1080px (عرض) و 1350px (ارتفاع) هست.

نکته ای که باید در مورد این نوع سایز پست بدونیم اینه که موقع نمایش در فید پست های پیج فقط بخش میانی کاور با اندازه (1080 در 1080 پیکسل) نمایش داده میشه و باید عنوان و المان های گرافیکی که در طراحی استفاده میشن رو در این محدوده قرار بدیم

 

 

سایز استاندارد استوری

خب این بخش هم معرف حضور همه تون هست ، استوری یکی از بخش های مهم اینستاگرام که مورد استفاده همه قرار میگیره(در بعضی پیج های حتی دیده شده که پست نگذاشتن ولی استوری رو حتما هر چند وقت میزارن البته نه در پیج های کسب و کارها بلکه بیشتر در پیج های شخصی یا فیک 🙂
سایز استاندارد استوری بصورت با ابعاد 1:16 تعیین شده و سایز مناسب 1080px (عرض) و 1920px (ارتفاع) هست.

 

 

سایز استاندارد ریلز

ریلز یکی از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام هست که استفاده از آن میتونه برای پیج ها تا حد زیادی مفید باشه ، اینستاگرام این قابلیت رو برای رقابت با تیک تاک (tiktok ) عرضه کرده برای ریلز هم اینستاگرام سایزاستانداری معرفی کرده . سایز استاندارد ریلز اینستاگرام بصورت عمودی با ابعاد 1:16 تعیین شده و سایز مناسب 1080px (عرض) و 1920px (ارتفاع) هست.

 

 

سایز استاندارد igtv

IGTV اینستاگرام قابلیت دیگری است که امکان آپلود ویدیوهای طولانی تر را برای کاربران خود فراهم کرده است . سایز استاندارد ریلز اینستاگرام بصورت عمودی با ابعاد 1:16 تعیین شده و سایز مناسب 1080px (عرض) و 1920px (ارتفاع) هست.

 

 

سایز تصویر پروفایل اینستاگرام

تصویر پروفایل پیج اینستاگرام بخش مهم و تکمیل کننده هویت پیج شماست و علاوه بر طراحی و انتخاب تصویر مناسب باید از نظر سایز بندی و کیفیت نمایش هم راستا با استانداردهای اینستاگرام برای بخش تصویر پروفایل باشه .

سایز استاندارد تصویر پروفایل اینستاگرام بصورت مربعی با ابعاد 1:1 تعیین شده و ابعاد انتخاب شده نباید کمتر از 360px (عرض) و 360px (ارتفاع) باشه.
معمولا ما برای کارفرماهامون از ابعاد 1080px (عرض) و 1080px (ارتفاع) استفاده میکنیم تا بهترین کیفیت و نمایش رو داشته باشه

 

 

سایز کاور هایلایت اینستاگرام

هایلایت ها بخش مهمی از اینستاگرام هست که میتونیم در آن ها مجموعه استوری ها در موضوع هات مختلف رو ذخیره و برای همیشه در دید بیننده قرار بدیم برای کاور هایلایت های پیج اینستاگرام سایز استانداردی از طرف اینستاگرام معرفی شده.

سایز استاندارد کاور هایلایت اینستاگرام بصورت مربعی با ابعاد 1:1 تعیین شده و ابعاد انتخاب شده نباید کمتر از 320px (عرض) و 320px (ارتفاع) باشه.
برای این مورد هم مثل سایز تصویر پروفایل اینستاگرام معمولا ما برای کارفرماهامون از ابعاد 1080px (عرض) و 1080px (ارتفاع) استفاده میکنیم تا بهترین کیفیت و نمایش رو داشته باشه

 

 

نتیحه گیری

در این پست سعی کردیم سایزهای استاندارد اینستاگرام رو معرفی کنیم برای داشتن کاور،بنر و تصویر مناسب در پیج اینستاگرام پیشنهاد میشه تا حتما از این ابعاد پیروی کنیم و کاور ها و تصاویر خودمون رو با این سایزها هماهنگ کنیم تا موقع آپلود در اینستاگرام دچار کشیدگی و دفرمه شدن نشوند. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم و خوشحال میشیم در قسمت نظرات این پست نظرتون رو درباره این مقاله بهمون بگید و اگر موردی رو ما فراموش کردیم شما در بخش نظرات این مقاله رو تکمیل کنید تا ما و بقیه بینندگان هم از تجربیات شما استفاده کنیم

مطالب مشابه این مطالب هم شاید براتون جالب باشه
نظرات خوشحال میشیم نظرتون رو در مورد این مطلب برامون بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *